С.О. - видворення та занесення інформації в систему SIS Чеською Республікою
Під час рейду патруля Відділу поліції у справах іноземців Чеської Республіки С.О. був затриманий в робочому одязі в майстерні чеської фірми на робочому місці при виконанні робочої діяльності. З метою встановлення особи та проведення контролю, який спрямований з’ясувати, на яких підставах іноземний громадянин перебуває та працює на території Чеської Республіки, С.О. був затриманий і доставлений у відділ поліції.
Під час допиту С.О. було з'ясовано, що на території Чеської Республіки він перебував на основі дозволу на перебування, виданого іншою країною-членом Європейського союзу, а саме по національній довгостроковій візі, яка була видана дипломатичним представництвом Республіки Польщі з метою виконання сезонної роботи на території Польщі. Іншої візи, яка би надавала право на виконання робочої діяльності С.О. на території Чеської Республіки не мав, також в нього не було жодного дозволу на працевлаштування, виданого відповідною компетентною установою Чеської Республіки.
Оскільки в результаті розслідування в інформаційних системах поліції Чеської Республіки було з’ясовано, що С.О. не було видано жодної візи Чеської Республіки, а також він не клопотав про міжнародну охорону, йому було інкриміновано незаконне перебування на території Чеської Республіки та працевлаштування без необхідного дозволу на працевлаштування. Також в рамках адміністративної справи щодо адміністративного видворення в С.О. були зняті відбитки пальців.
Слід зазначити, що С.О. дізнався про можливість працевлаштування в Чеській Республіці в українській фірмі, яка займається посередництвом у працевлаштуванні громадян України в країнах Європейського союзу. С.О. відвідав цю фірму, в якій йому запропонували роботу в Польщі або Чеській Республіці. На жаль, жодного письмового договору з фірмою він не укладав. Фірмі С.О. заплатив за польську національну візу 700 доларів і в листопаді 2016 року в даній фірмі він отримав польську національну візу разом із дозволом на виконання робочої діяльності в Польщі. Також співробітники фірми його повідомили, що його відправлять на роботу в Чеську Республіку, а потрібний робочий дозвіл йому буде видано по приїзду на місце роботи.
С.О. поїхав мікроавтобусом разом із іншими співвітчизниками в одне з міст Чеської Республіки де на нього чекав земляк Ю., який проінформував С.О., що його та інших співвітчизників повезуть в інше місто Чеської Республіки. По приїзду С.О. зустрівся з особою на ім’я М., який відвіз його разом з іншими робітниками до фірми, де вони поселилися в трейлерах. Таким чином С.О. працевлаштувався у Чеській Республіці.
С.О. знав, що польську національну візу йому видали з метою роботи у Польщі, знав те, що виконання праці з цією візою в Чеській Республіці незаконне, але через фірму в Україні був впевнений, що йому після приїзду до Чеської Республіки та початку праці зроблять усі потрібні документи, чого, насправді, не сталося. Сам він, як громадянин третьої країни, не клопотав про чеську візу або дозвіл на працевлаштування.
На підставі вищенаведеного поліція зробила висновок, що С.О. своїми діями та волею довів, що під час перебування на території Чеської Республіки не має перешкод порушувати будь-які правові норми Чеської Республіки. Міра дії С.О. показала високу суспільну небезпеку, тому що мова йдеться про свідоме та пряме порушення інтересів суспільства, які охороняються окремими правовими нормами, коли С.О. свідомо та своєвільно порушив, зокрема, порядок у сфері регулювання в’їзду та проживання іноземців на території Чеської Республіки та в регулюванні ринку праці. Дії С.О. безумовно не відповідають інтересам Чеської Республіки та інтересам суспільства в дотриманні порядку, внутрішньої безпеки та дотриманні правових норм, а також внесли сумніви щодо довіри між Чеською Республікою та С.О., без якої система в’їзду, пересування та проживання іноземця на території Чеської Республіки просто не може працювати.
Відносно С.О. поліцією було винесено рішення про адміністративне видворення з Чеської Республіки з терміном заборони на в’їзд на територію країн-членів Європейського союзу на 5 років з внесенням інформації про С.О. до Шенгенської інформаційної системи SIS на підставі виконання трудової діяльності на території Чеської Республіки без наявності дозволу на проживання або дозволу на працевлаштування, хоча цей дозвіл є умовою процедури працевлаштування.
Також поліція зробила висновок щодо того, що С.О. мав достатньо істотний відрізок часу, простору та можливості, щоб своє проживання в Чеській республіці врегулював відповідно з діючими законами та не опинився би в ситуації, в яку повністю сам, своїми власними діями потрапив, тим більше позбувся можливості подальшого перебування на території Чеської республіки та інших країн-членів Європейського союзу.
На даний час справа в провадженні.